26 Kov Loreta Andziulytė. Ar darbdavys gali stebėti savo darbuotojus: kokios yra ribos?
Tradiciškai esame įpratę darbuotojų stebėsena laikyti vaizdo, garso įrašus darbo vietoje, tačiau dažnai organizacijos nesusimąsto, kad darbuotojų stebėsena apima ir platesnį spektrą veiksmų, pavyzdžiui, elektroninių sistemų sekimą ir fiksavimą, interneto naršymo, elektroninio pašto tikrinimą ir pan. Darbuotojų stebėjimas laikomas pagrindine grėsme darbuotojų privatumui, todėl darbdaviai prieš vykdydami stebėjimą turi įvertinti tokių veiksmų proporcingumą ir nepamiršti dokumentuoti vertinimo ir išvadų. Organizacijos darbuotojų stebėjimo iš anksto neįvertina, nes dažniausiai savaime nesiekiama sekti darbuotojų. Paprastai pasirenkamos techninės saugumo priemonės, kurių tikslas yra įgyvendinti duomenų praradimo prevenciją, aptikti piktavališką veiklą sistemose, užkirsti kelią įsilaužimams ir pan., tačiau pasirenkami įrankiai atlikdami savo funkcijas fiksuoja visą darbuotojo veiklą el. sistemose. O tai jau reiškia, kad pati organizacija vykdo darbuotojų stebėseną ir prisiima tokių asmens duomenų tvarkymo riziką ir pasekmes.
Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/verslas/nuomones/loreta-andziulyte-ar-darbdavys-gali-stebeti-savo-darbuotojus-kokios-yra-ribos-95376863