LMPF | Metinis pokalbis su darbuotoju – naudinga visiems
18495
post-template-default,single,single-post,postid-18495,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

Metinis pokalbis su darbuotoju – naudinga visiems

Metinis pokalbis su darbuotoju – naudinga visiems

Metų pradžios ir pabaigos laikotarpis – tai didelis darbymetis, įvairių projektų užbaigimo ir, aišku, metinių pokalbių su darbuotojais laikas. Metinis pokalbis su darbuotoju ir jo nauda vertinami skirtingai: vieni sako, kad jų nereikia, kiti juos ypač vertina. Aišku, pavyzdžiui, viešajame sektoriuje darbuotojų vertinimą reglamentuoja teisės aktai, todėl pokalbis gali būti neišvengiamas. Visais atvejais metinio pokalbio nauda turi būti vertinama pagal konkrečios organizacijos dydį, struktūrą, vidinę komunikaciją ir pan.

Metinis pokalbis su darbuotoju: koks tikslas?

Pirminis metinio pokalbio tikslas – suteikti grįžtamąjį ryšį darbuotojui apie jo darbo rezultatus ir funkcijas, aptarti rezultatus ir pasiektus tikslus bei iškelti naujus tikslus. Bet šis pokalbis nėra ir neturėtų būti vien apie tai, nes su darbuotoju galima aptarti daugybę dalykų ir aptariant įvairius svarbius klausimus atsiras puiki galimybė geriau pažinti savo darbuotoją.

Metinio pokalbio metu galima išsiaiškinti darbuotojo lūkesčius ir ne tik finansinius, bet ir įvairius motyvacinius veiksnius. Svarbus metinio pokalbio klausimas turėtų būti ir darbuotojo kvalifikacijos kėlimas, sritys, kur darbuotojas nori tobulėti ir siekti tiek savo, tiek ir organizacijos nustatytų tikslų. Lygiai taip pat pokalbis gali pasitarnauti ir nustatant organizacijoje egzistuojančius trikdžius, kurie gali trukdyti darbuotojui atlikti funkcijas ir siekti tikslų. Trukdžių taip pat gali būti įvairių – netinkamas darbo organizavimas, mikroklimatas, techninės priežastys ir pan.

Pasirengimas ir vedimas

Metiniame pokalbyje dalyvauja tiesioginis vadovas ir darbuotojas, o priklausomai nuo situacijos gali dalyvauti ir už personalą atsakingas kolega. Ruošiantis metiniam pokalbiui reikėtų visų pirma peržiūrėti darbuotojų pareiginius nuostatus ir kitus vidinius bei išorinius (jei tokie yra) teisės aktus. Tuomet reikėtų peržiūrėti buvusių metinių pokalbių rezultatus, aišku, jei šie pokalbiai buvo vedami anksčiau. Taip pat nusistatyti, kokios yra organizacijos finansinės galimybės, kokie tikslai, kokias galima darbuotojui pasiūlyti motyvacines priemones. Jeigu darbuotojas bus vertinamas pagal vertinimo skalę, reiktų nusistatyti ir vertinimo tvarką, kurią iš anksto žinotų vertinami darbuotojai.

Apie pokalbį darbuotojui pranešama iš anksto ir jis turėtų vykti sutartu laiku, neturėtų būti nukėlinėjamas. Pokalbis gali vykti tiek gyvai, tiek ir nuotoliniu būdu, o jo metu reikėtų laikytis iš anksto sudaryto plano. Reikia nepamiršti, kad tai yra dviejų žmonių tarpusavio pokalbis, todėl darbuotojas turi būti išklausomas, aktyviai dalyvauti pokalbyje. Pokalbio metu reikia užtikrinti, kad niekas netrukdytų, neturėtų būti atliekami jokie einamieji darbai ir pan.

Kaip ir minėjome, metinis pokalbis su darbuotoju priklauso nuo kiekvienos organizacijos atskirai. Koks jis konkrečiai bus, priklauso nuo organizacijos struktūros, darbuotojų ir nuo veiklos reguliavimo. Tačiau pokalbį vedant profesionaliai, su darbuotoju turi būti pasiektas bendras sutarimas tiek dėl darbuotojo funkcijų ir kompetencijos tobulinimo, tiek ir dėl organizacijos tikslų įgyvendinimo.

Daugiau informacijos Mokymų klubo seminaruose – https://mokymuklubas.lt/seminarai/darbo-teises-mokymai-seminarai/