LMPF | Vilniaus vairuotojai – ant streiko ribos
18254
post-template-default,single,single-post,postid-18254,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

Vilniaus vairuotojai – ant streiko ribos

Vilniaus vairuotojai – ant streiko ribos

Nuo 2020 metų rugsėjo mėn. vykstančios Vilniaus miesto savivaldybės valdomos bendrovės UAB „Vilniaus viešasis transportas“ ir jos darbuotojų profesinės sąjungos derybos stringa.

„Bandome susitarti su bendrovės vadovybe, nes manome, kad nuolatos keliami vis aukštesni kokybiniai reikalavimai bei sunkėjančios darbo sąlygos maršrutuose ir auganti atsakomybė turi atsiliepti ir darbuotojų darbo užmokestyje. Neprašome nerealių dalykų, tik prašome, kad būtų keliami atlyginimai, nes ir pragyvenimo lygis Vilniuje smarkiai kyla“, – sako A. Markevičius.

2021 metų gegužės mėnesį „Vilniaus viešojo transporto“ darbuotojų profesinė sąjunga Vilniaus merui Remigijui Šimašiui įteikė tūkstantį šimtą parašų su reikalavimais, bet nebuvo sulaukta jokios miesto valdžios reakcijos. Daugiau kaip tūkstantis bendrovės darbuotojų reikalauja, kad vadovybė neblogintų bendrovėje nusistovėjusių darbo ir socialinių standartų, darbo apmokėjimo sistema būtų nustatyta kolektyvinėje sutartyje, nebūtų pažeidinėjamos teisės aktuose nustatytos darbuotojų teisės ir bendrovėje būtų atliktas psichosocialinės rizikos veiksnių vertinimas.

Profesinės sąjungos vadovo nuomone, atlyginimai turėtų kilti bent 10 proc. „Darbuotojas turi jaustis saugus ir gerbiamas. Kainos ir pragyvenimo lygis Vilniuje smarkiai auga kiekvienais metais, o mūsų darbuotojų atlyginimai nekinta. 10 procentų nėra įspūdingai daug – tai minimalus reikalavimas, kad darbuotojai jaustųsi oriai. Vilniaus mieste vidutinis mėnesinis darbo užmokestis, palyginti su ankstesnių metų atitinkamu ketvirčiu, augo 9,2 proc. ir sudaro 1737 eurų, o bendrovės vairuotojo vidutinis darbo užmokestis už nustatytą valandų normą – 1303 eurų. Kalbame apie autobusų ir troleibusų vairuotojus, kurie paskutiniais metais dirba jausdami nuolatinę įtampą dėl sunkių darbo sąlygų miesto gatvėse, blogai sudarytų maršrutų grafikų ir poilsio trūkumo – jie pradeda ir baigia darbą, kai Vilnius miega“, – sako A. Markevičius.

Profesinė sąjunga pažymi, kad Vilniaus miesto savivaldybė ir bendrovė laikosi arogantiškos ir tiesmukiškos pozicijos nepaisyti eilinių darbuotojų teisių, negerinti saugių darbo sąlygų ir normalių darbo santykių – tik siekia bloginti bendrovės kolektyvinėje sutartyse nustatytus darbo ir socialinius standartus. Darbo užmokesčio užšaldymas ir socialinio teisingumo stoka neigiamai atsiliepia darbuotojams. Jie nesieja savo ateities su šia bendrove ir aktyviai ieško naujo darbo.

„Per paskutinį mėnesį darbą paliko daugiau kaip 33 darbuotojai, daugiausia vairuotojai. Ir tai vyksta toliau. O ką bendrovė? Ne, ji nekalba apie darbuotojų socialinę, teisinę ar ekonominę padėtį – ji siūlo bendrovės darbuotojams po 150 eurų, jeigu jie pasiūlys žmogų, kuris galėtų dirbti vairuotoju, ir su sąlyga, kad naujas vairuotojas išdirbs bent pusmetį. Matyt, supranta, kad už 700 eurų į rankas ir sunkų darbą sunku tikėtis daugiau“, – sako A. Markevičius.

Dar gegužės mėnesį profesinė sąjunga organizavo piketą prie Vilniaus miesto savivaldybės, į kurį susirinko daugiau kaip du šimtai įmonės darbuotojų. Vilniaus meras su piketuotojais susitikti nepanoro.

VVT profesinės sąjungos inf.