LMPF | Lyderio iššūkis: kaip efektyviai komunikuoti su darbuotojais krizės metu?
17460
post-template-default,single,single-post,postid-17460,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

Lyderio iššūkis: kaip efektyviai komunikuoti su darbuotojais krizės metu?

Lyderio iššūkis: kaip efektyviai komunikuoti su darbuotojais krizės metu?

Patarimas vadovams:

Kas dažnai atsitinka žmonių galvose visuotinės krizės metu? Kylant nerimui ir stresui, pradeda dominuoti už emocijas atsakinga smegenų dalis, o pažinimas ir racionalus mąstymas lieka nustelbti. Rezultatas – panika ir apsauginių sąmonės mechanizmų aktyvacija.

Žmonės pereina į nuolatinę budrumo, išlikimo būseną, tiesiog praranda kontrolės jausmą bei gebėjimą adekvačiai priimti ir suvokti informaciją. Deja, bet tai vis dar dažnai būdinga ir verslo vadovams, taip pat – ir Lietuvoje.

 Tokia psichologinė būsena radikaliai sumažina darbo produktyvumą. Niekas nebedirba savo darbo, visi greitai pavargsta, nebevaldo emocijų, konfliktuoja tarpusavyje.

Stresinėse situacijose darbuotojų gebėjimas priimti ir suvokti informaciją sumažėja apie 80 proc. Žmonės negirdi, nesupranta ir neatsimena informacijos. Dėmesio trukmė sumažėja iki 12 minučių. Darbuotojai nebegeba prisiminti daugiau nei 3 žinučių.

Ką daryti vadovams?

Reikia nuraminti darbuotojus ir grįžti prie efektyvios veiklos. Darbuotojams reikia padėti suvokti, kad organizacija turi lyderį, kuris supranta ir kontroliuoja situaciją. Vadovas turi pasakyti, kokioje situacijoje esama ir koks numatytas veiksmų planas. Svarbiau net ne tai, kas yra sakoma, o kaip yra sakoma.

Kad darbuotojai apskritai pradėtų klausytis jiems sakomų dalykų, jie visų pirma turi pajausti, kad kažkam rūpi. Pradėkite nuo empatiškos žinutės, pavyzdžiui „Susiduriame su dideliu iššūkiu ir aš labai vertinu kiekvieno iš jūsų indėlį ir pastangas šioje situacijoje“. Komunikacija turi būti autentiška, nuoširdi, atspindinti moralinį organizacijos tikslą, kalbanti apie darbo vietų išsaugojimą, rūpinimąsi klientais.

Kaip pateikti informaciją?

Valandos ar ilgesni vadovų susitikimai su darbuotojais gali būti neefektyvūs. Ilgi elektroniniai laiškai aiškinant situaciją, tikėtina, „neprasimuš“ pro pasąmonės nerimo triukšmą. Rekomenduojamos trumpos, iliustratyvios žinutės su analogijomis ir pavyzdžiais.

Svarbu suprasti, kad nenoras priimti informaciją ir pasipriešinimas yra natūralios ir neišvengiamos žmonių reakcijos visais pokyčių įgyvendinimo atvejais. Pasipriešinimą traktuokite pozityviu ženklu, nes tai yra požymis, kad darbuotojai girdi, ką jūs sakote. Tai yra natūrali žmonių reakcija praradus kontrolę. Jie nebegali elgtis taip, kaip yra pripratę, ir tai sukelia diskomfortą bei pasipriešinimą.

Komentaro autorius – Verslo valdymo paslaugų bendrovės „Mažeika ir partneriai“ vadovaujantysis partneris

Daugiau: https://www.vz.lt/verslo-aplinka/2020/03/21/lyderio-issukis-kaip-efektyviai-komunikuoti-su-darbuotojais-krizes-metu