01 Kov Suminė darbo laiko apskaita leidžia išvengti
Darbą įmonėje organizuoti taikant suminę darbo laiko apskaitą verta įmonėms, kuriose darbas užgriebia ir sekmadienius. Tokia praktika leidžia išvengti viršvalandžių, tačiau būtina laikytis Darbo kodekse numatytų reikalavimų.
Dažnas darbdavys kelia klausimus, ką daryti su dirbančiais darbuotojais poilsio dienomis – ar yra apribojimų organizuojant darbą, tarkime, sekmadienį ir kaip jį apmokėti. Darbo teisės specialistai pabrėžia, kad suminė darbo apskaita aktualiausia įmonėms ir įstaigoms, kurios dirba nepertraukiamu režimu. Tai prekybos centrai, degalinės, viešbučiai, kai kurios gamyklos, ligoninės, globos namai ir pan.
Vienas suminės darbo laiko apskaitos pranašumų – galimybė darbo grafikus darbuotojams sudaryti pagal darbdavio poreikį, kai gali būti dirbama iki 12 val. per darbo dieną ir iki 52 val. per darbo savaitę. Tomas Bagdanskis, advokatų kontoros „iLaw“ vadovaujantis partneris, advokatas, pažymi, kad vis dar pasitaiko atvejų, kai įmonės taiko suminę apskaitą, tačiau formaliai nėra įsivedusios tokios apskaitos. „Dėl to ir kyla ginčai: ar faktinis darbas nukrypstant nuo bendro modelio – 5 darbo dienų savaitės su 8 darbo valandomis per dieną – nėra viršvalandžiai“, – sako p. Bagdanskis.